Algemene voorwaarden

 

De algemene voorwaarden van ShopPuur.

 

ShopPuur is een webshop.

 

Algemene voorwaarden zijn meestal de regeltjes die niemand leest, in dit geval toch maar even doen.

We steven naar 100% tevredenheid voor jou als klant.

We staan volledig achter onze producten en we geloven in wat we doen op basis van onze service.

Bij ShopPuur staan transparantie en authenticiteit centraal.

Hierbij horen ook duidelijke voorwaarden voor jou als klant. 

 

Identiteit ondernemer

Janet Riekels h/o

ShopPuur

Rozenstraat 6A 

7601 AP Almelo

KvK-nr: 82933251

BTW-nr: NL003753403B84

IBAN: NL67KNAB0408451246

 

Voor wie zijn deze voorwaarden van toepassing?

 

Consumenten

Deze voorwaarden zijn alleen van toepassing wanneer een consument een product bij ons koopt.

Of met ons een overeenkomst sluit.

Een consument is een particulier , dus geen bedrijf.

                               

Koop                 

Deze voorwaarden gelden wanneer je een product bij ons koopt,

of wanneer je een andere overeenkomst met ons aan gaat.

Je koopt een product of plaatst een bestelling bij ons wanneer je op de knop drukt,

hiermee bedoelen we de knop waarmee je een of meerdere producten besteld of koopt.

Jij als consument hebt de verplichting om het factuurbedrag uiterlijk binnen 14 dagen,

na het tot stand komen van de overeenkomst, de betaling te voldoen.

Alle kosten die de opdrachtnemer moet maken ter voldoening van de vorderingen,

en buiten rechten komen voor rekening van opdrachtgever.

Deze buitengerechtelijke incassokosten worden berekend volgens,

het krachtens artikel 6.96 lid 5 BW geldende besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

We vragen je dan ook tijdens het bestelproces om een akkoord voor onze algemene voorwaarden.

Om deze algemene voorwaarden onder je aandacht te brengen staan ze onderaan elke pagina.

 

 

De overeenkomst

 

Veilig kopen:  

Als je een product koopt bij ShopPuur dan doe je dat in een veilige omgeving op het web,

Veiligheid is zeer belangrijk om het simpele feit, dat we persoonlijk ook alleen maar kopen bij de webshops,

die hun veiligheid goed op orde hebben. Hoe veilig is ShopPuur? Heel veilig!

Dat is ook de reden dat we de ShopPuur- site geheel beveiligd hebben,

inclusief de overdracht van jou naam, adres en woonplaats.

Gegevens en de verbinding tussen de laatste stap van het winkelen,

en jouw IDEAL bankpagina zijn beveiligd met het SSL certificaat.

SSL staat voor de afkorting Secure Socket Layer.

SSL is een technologie voor het maken van versleutelde/beveiligde verbinding,

tussen een webserver en jouw internet browser.

Met deze verbinding ben je verzekert dat alle data tussen de webserver van Shoppuur.nl,

en jouw browser geheim blijft voor buitenstaanders die kwaadwillend zijn.

Je gegevens kunnen niet gestolen of onderschept worden.

SSL word standaard door heel veel goed beveiligde websites gebruikt,

zodat jij met een gerust hart kan shoppen bij ons.

Je kan zelf de beveiliging van de verbinding controleren door adresbalk in de browser te bekijken.

Er staat https://www.shoppuur.nl  De letter s staat voor secure , dat veilig betekent.

Bij de meeste browsers zie je ook een slotje in de adresbalk of links onderin het browser scherm.

Dit is dezelfde s die je ook ziet als inlogt bij je bank.

Veiligheid gaat nog een stap verder dan alleen SSL.

Veiligheid die zeker net zo belangrijk is:

Weten met wie je te maken hebt en de bereikbaarheid van de webshop.

Vertrouwen is goed, controle is beter.

Alle gegevens van ShopPuur staan online 

 

Bevestigen

Zodra je een bestelling bij ons hebt geplaatst ontvang je per mail een orderbevestiging.

Op de orderbevestiging staat alle info die je nodig hebt. Bewaar deze (digitale) bon goed!

 

Verzenden

Zodra je bestelling bij ons de deur uitgaat,

ontvang je van ons een mail met daarin een Track en Trace code. Je kunt je bestelling nu zelf volgen.

Voor brievenbuspost hebben wij helaas geen Track en Trace code,

maar we laten je weten wanneer we je bestelling op de post hebben gedaan.

 

E-Mail niet ontvangen?

Het kan voorkomen dat je geen mail van ons hebt ontvangen, soms beland deze in je 'spambox'.

Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op! We lossen het voor je op.

 

Betalen

Betalen kan bij ShopPuur via iDeal 

Nadat je de bestelling bij ons hebt geplaatst kun je in bestelstap 3 kiezen voor de bank,

waar jij een bankrekening hebt.

Je komt vervolgens terecht in het beveiligde internetbankieren van jou bank,

en kun je vervolgens op de voor jou bekende manier betalen.

 

Herroepingsrecht en retourneren

 

Recht van ontbinding en herroepingsrecht, zo noemt de wet het.

Wij houden het simpel, wij noemen het terug sturen of retourneren.

Je bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product, door jou als consument.

Of een vooraf door jou als consument aangewezen,

en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,

die niet de vervoerder is, het product fysiek in bezit krijgt.

Stel je hebt het product geprobeerd en de verzegeling van de verpakking is verbroken?

Geen ramp, je mag het product gewoon retour sturen als het je echt niet bevalt.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen.

Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Enkel de kosten van retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Deze kosten bedragen circa €7,50 per pakket.

Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.

Waarom je een product wilt terugsturen, daarvoor hoef je geen reden op te geven,

maar stiekem willen we het natuurlijk wel graag weten,

aan jou de keuze of je de reden wel of niet opgeeft.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren,

en - indien redelijkerwijze mogelijk -

in de originele staat en verpakking aan de webwinkel geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na je retour terugstorten,

mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je meer dan de helft van een product hebt gebruikt,

en het dan na 28 dagen alsnog wilt terug sturen.

Neem dan vooral even contact met ons op via de mail info@shoppuur.nl 

Wij zorgen dan voor een passende oplossing.

Je mag altijd je producten terug sturen, maar we blijven redelijk.!

 

 

Hoe kun je iets terug sturen?

De snelste manier om iets terug te sturen,

is om een mailtje te sturen naar info@shoppuur.nl met daarin:

  1. Het ordernummer
  2. Het bestelnummer
  3. Je naam
  4. Het product dat je wilt terug sturen.

Vervolgens leggen we je uit hoe je het product kunt retourneren.

We proberen het zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

 

Retour zenden

Zorg ervoor dat het product niet later dan 14 dagen,

na de dag waarop je het product hebt ontvangen besluit de overeenkomst te herroepen,

aan ons te melden.

Je het product in een geschikte verpakking terugstuurt.

Hergebruik eventueel de verpakking waarin wij jou het product hebben toe gestuurd.

Stuur de producten compleet terug, behalve als wij jou daar een uitzondering op geven.

 

Kosten voor het retour zenden

Enkel de kosten van  retour van je huis naar de webshop zijn voor eigen rekening.

De kosten bedragen circa €7,50 per pakket

Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.

Als wij een fout hebben gemaakt of een product is kapot aangekomen,

dan zijn de kosten voor ons.

Laat ons dit zo spoedig mogelijk weten mocht dit het geval zijn info@shoppuur.nl 

In alle andere gevallen zijn de kosten voor jou. NB: ruilen is niet mogelijk.

We crediteren het retour gekomen product,

en storten het gehele orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de retour melding terug,

op de rekening die jij hebt gebruikt bij het betalen van je bestelling.

 

Geld terug

We crediteren het retour gekomen product en storten het gehele orderbedrag,

inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na retour melding,

terug op de rekening die jij hebt gebruikt bij het betalen van je bestelling.

We storten de volgende bedragen terug:

  1. De kosten van de producten die retour zijn gekomen.
  2. De verzendkosten heen, mits je alle producten van de betreffende order hebt teruggestuurd.
  3. De verzendkosten TERUG MITS wij een fout hebben gemaakt met je bestelling.

 

Misbruik

We geloven in onze klanten.

Het is helemaal niet erg om spijt te hebben van je aankoop.

Misschien heb je een verkeerde keuze gemaakt, omdat je eigenlijk een andere kleur mooier vind?

Of reageert je huid niet goed op je gekozen product?

Neem dan vooral contact met ons op, dan gaan we samen op zoek naar de passende oplossing.

Soms kan er misbruik worden gemaakt van de situatie,

dit willen we natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen.

We kunnen er dus voor kiezen om deze mensen de volgende keer,

niet meer de gelegenheid te geven om bij ons te bestellen.

Zo bont wil je het toch niet maken?

 

Levering en Uitvoering

 

Wij als ondernemer zullen de groots mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen.

Bij het ontvangst en bij de uitvoering van bestellingen van de producten,

en bij de beoordeling van aanvragen tot verlenen van diensten.

Als plaats van levering geldt het door jou opgegeven adres aan ons bedrijf.

Wij zullen de geaccepteerde bestelling zo spoedig mogelijk voor je uitvoeren,

doch uiterlijk binnen 30 dagen tenzij er een langere levertijd is afgesproken.

Indien de bezorging vertraging oploopt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk,

kan worden uitgevoerd, ontvang je als consument hiervan uiterlijk 14 dagen,

na het plaatsen van je bestelling bericht.

Jij als consument hebt in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

Is dit het geval zullen wij als ondernemer het bedrag dat jij als consument betaald hebt,

zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

Indien de levering van een besteld product niet mogelijk is,

zullen wij als ondernemer een vervangend product voor je zoeken.

Je word vooraf hiervan op de hoogte gebracht, zodat we samen tot een gepaste oplossing komen.

Bij de bezorging van je product melden wij, dat het om een vervangingsproduct gaat, zoals afgesproken.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van de producten is voor onze rekening ,

tot het moment van bezorging aan jou adres als consument of een vooraf aangewezen ,

en aan ons bedrijf bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij anders is overeengekomen. 

 

De kosten 

Wij verzenden onze producten gratis naar je toe bij besteding vanaf € 50.

De verzend en verpakkingskosten zijn dan bij de totaal prijs inbegrepen.

Voordat je afrekent krijg je altijd te zien wat de verzendkosten zijn.

We rekenen geen verpakkingskosten, waarom niet?

Omdat we de producten zoveel mogelijk willen verpakken in verpakking die we kunnen hergebruiken.

Je kunt soms aan de doos zien dat het om hergebruikt materiaal gaat.

We verzenden onze producten graag op een milieuvriendelijke manier.

Wij houden van Puur! en daarin zijn we Hip!

 

Verzenddatum

Van maandag t/m vrijdag , de werkdagen , versturen wij bestellingen. Zaterdag en Zondag dus niet.

Heb je voor 15.00 uur je bestelling geplaatst, dan gaat het dezelfde dag nog op de post.

Mocht het om welke reden dan ook niet lukken om je bestelling dezelfde,

of de volgende dag te versturen, krijg je van ons een mailtje met een nieuwe verzenddatum.

Wil je om deze reden toch annuleren? Dat mag! Je krijgt van ons je reeds betaalde geld teruggestort.

 

Ontvangst 

Wanneer je je pakket ontvangt is afhankelijk van de verzendmaatschappij.

Meestal is dit de volgende dag.

Je ontvangt van ons na verzending wel meteen een Track&Trace code,

zodat je zelf het pakket kunt volgen en aan de hand daarvan kunt zien ,

wanneer het bij jou bezorgd wordt.

Voor brievenbuspost hebben wij helaas geen track&trace code.

Meestal is de post er in 1 dag nadat we het product verzonden hebben.

Heb je in het weekend besteld dan gaat het pas de eerst volgende werkdag met de post mee,

( op maandag) en dan heb je het als alles bij de post goed verloopt, dinsdag in huis.

 

Beschadigd of nooit aangekomen? 

Heb je het product beschadigd ontvangen of is het pakket niet bij je aangekomen?

Neem dan vooral contact met ons op, zodat we je een passende oplossing kunnen bieden.

 

Conformiteit en Garantie

 

Heb ik garantie op jullie producten?

Wij garanderen dat je bij ShopPuur een product koopt dat in goede en ongebruikte staat is,

en bij gebruik waarvoor bedoeld is blijft werken. Dit is de wettelijke garantie.

Mocht er onverhoopt iets mis zijn met het product, zoals je mag verwachten,

dan zoeken we samen naar een goede oplossing.

Dit kan een terugbetaling of een nieuwe levering van hetzelfde of soortgelijk product zijn.

Je mag je product altijd retourneren, mits je ons zo spoedig mogelijk,

na het ontdekken van een gebrek aan het product ons hiervan op de hoogte brengt.

 

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken

Heb je een klacht, laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten via info@shoppuur.nl

Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, zodat we er een goede oplossing voor kunnen vinden.

Onze contactgegevens vind je ook bovenaan deze pagina of bij contact in de webshop.

We doen er alles aan om het aankoopproces zo probleemloos te laten verlopen,

maar helaas kun je niet altijd alles voorkomen.

 

Heb je een klacht? We stellen het zeer op prijs als je ons de kans geeft om het voor je op te lossen.

 

Zo gaan we het doen

Nadat we je klacht hebben ontvangen gaan we opzoek naar de beste oplossing.

Uiterlijk binnen 2 werkdagen krijg je antwoord van ons.

Je hoort van ons welke oplossing we voor je hebben bedacht,

of hoeveel tijd we nodig hebben om de klacht voor je op te lossen.

Mochten we er helemaal niet uitkomen, waar we niet in geloven, maar toch,

dan geld deze voorwaarde helaas:

Op de rechtsverhouding tussen ondernemer en consument is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Het is mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden,

via het ODR-platform van de Europese Commissie.

Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Wanneer je  klacht nog niet ergens anders in behandeling is ,

staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.